در حال بارگذاری ...
مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد:

تئاتر خیابانی فاصله مردم با هنرهای نمایشی را کم می‌کند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد یکی از مهم‌ترین ویژگی های تئاتر خیابانی را کم کردن فاصله مردم و هنرهای نمایشی دانست.

به گزارش تئاتر یزد؛ احمد پهلوانیان اظهار داشت: یکی از دستاوردهای هنر متعهد و هنری که خودش را نسبت به جامعه و چالش ها و مشکلات آن مسئول می داند این است که مسائل آن جامعه را بررسی کرده و احیانا برای رفع ان مشکلات راهکار ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه هنرهای نمایشی به جهتی بعد دراماتیک و داستان پردازی که دارند می‌ توانند موفق عمل کنند همانطور که در دیگر هنرها هم این مسئله می تواند به نوعی نمود داشته باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان یزد ادامه داد: مشکلی که وجود دارد این است که برخی از این هنرهای نمایشی به ویژه صحنه ای با بدنه جامعه و بافت اجتماع فاصله دارند که و برگزاری نمایش های خیابانی و رفتن نمایش در دل جامعه و اجتماع و دل مردم، می تواند فاصله میان هنر، اجتماع و جامعه را کم کرده و از نزدیک و نفس به نفس با مخاطبین معضلات و مسائل اجتماعی را بررسی و مطرح کند.

پهلوانیان با تاکید بر اینکه جشنواره هنرهای نمایشی خیابانی می تواند در این موضوع قائل اهمیت و انشاالله تاثیرگذار باشد گفت: نکته دیگر این است که نفس مواجهه مردم با آثار هنری چه نمایشی و چه غیر از آن و روبرو شدن و تماشای آثار هنری می تواند به کم شدن فشارهای روانی و مشکلات روحی مخاطبین کمک کرده و در واقع منفذی برای رسیدن به آرامش و نشاط اجتماعی بیشتر باشد.

وی ادامه داد: گروه‌های نمایشی خوبی در این جشنواره حضور پیدا کردند ولی به نظر می رسد این حضور آنچنان که شایسته و بایسته است با استقبال مردمی مواجه نشده و علت این موضوع جای سوال دارد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: از آنجا که این هنر نمایش به ویژه خیابانی برای مردم است و باید در دل مردم باشد موضوع عدم استقبال شایسته و بایسته از آن نیاز به تحلیل و بررسی دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد خاطرنشان کرد: در یزد اخیرا با زحمات مسئولان و حمایت هایی که صورت می گیرد، جشنواره های متعددی برگزار می شود که این جشنواره ها به حضور آثار به لحاظ کمی تاثیرگذار بوده ولی از جهت کیفی و حضور آثار درخشان یزدی در بعد نمایش ملی کمک چندانی نداشته است.




مطالب مرتبط

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

نظرات کاربران