در حال بارگذاری ...
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تئاتر خیابانی از اصلی ترین شاخه های نمایش است

مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی رویداد هنر برای هنر نیست گفت: این جشنواره یک رویداد مردمی است و اصلی ترین مخاطبان آن مردم هستند.

به گزارش تئاتر یزد؛ شهرام کرمی در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی "چتر زندگی" در یزد افزود:مشارکتی در برگزاری این رویدا  اتفاق افتاده است  بعنوان نمونه  ای ممتاز و شایسته است  زیرا چند سازمان، ارگان مختلف فرهنگی و هنری و نهادهای  خدماتی و عمومی  در برگزاری این رویداد همکاری دارند.

وی افزود:شاید یکی از ضعف های که در برگزاری جشنواره در کشور با آن روبرو هستیم این است که یک نهاد فرهنگی یک رویداد هنری را  به تنهایی و بدون مشارکت برگزار می کند و به آن نتیجه مطلوب نمی رسد.

کرمی  تصریح کرد: تئاتر خیابانی یک رویکرد نو، جدید و موثر است در قرن اخیر در کشور به شکل محسوسی  گسترش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: این جشنواره صرفا یک محفل  یا  رویداد هنر برای هنر نیست بلکه  یک رویداد، یک جشن. یک اتفاق و محفل مردمی است که در اجرای عمومی و استقبال از آن به شکل قابل قبولی اتفاق می افتد.

مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت :تئاتر خیابانی  بعنوان مردمی ترین  تئاتر دنیا در عرصه هنر های نمایشی است در یک قرن  اخیر برای گسترش تئاتر در بین مردم و ارائه آن تلاش شده است.

وی اضافه کرد: تئاتر از اصلی ترین   شاخه های مختلف  نمایش است و از بین  هنر تئاتر  بهترین  انتخاب تئاتر خیابانی است.

کرمی گفت:تئاتر خیابانی هنری در دسترس است و   به امکانات و فضا  خاصی نیاز نداردو  یک تئاتر  غیر رسمی است که  با حضور خلاقانه و آفرینش گری هنرمندان این  رشته می تواند یک  زبان موثر  برای انتقال فکر، اندیشه و یک معنا باشد.

کرمی تصریح کرد :چه خوب است  این  محفل ایجاد شده بهترین هنرمندان تئاتر خیابانی کشور دور هم جمع شده‌اند.

وی گفت:خوشبختانه با ظرفیت و پتانسیل‌های حر فه ای  در طول سه دهه تجربه  با حضور هنرمندان این ظرفیت فراهم شده که بتوانند  با زبان هنر و خاص تئاتر  خیابانی ارتباط خوبی با مخاطب ایجاد شود.

 مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تنوع آثاری که  توسط هنرمندان تئاتر خیابانی به مخاطب ارائه می شود    من جمله فرهنگ مفاهیم بومی ایرانی می تواند تاثیر  در انتقال در نشاط و امید جامعه  و مفاهیم رشد اعتلای جامعه داشته باشد.

شهرام کرمی اضافه کرد:امیدواریم  در یک چشم انداز و یک افق روشن تر ی  برای آینده جشنواره  یاد شده داشته باشیم و آن  به بین المللی تبدیل شود.




مطالب مرتبط

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

نظرات کاربران