در حال بارگذاری ...

نامه رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان یزد به استاندار و درخواست کمک به هنرمندان

احمد ندافی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان یزد درخصوص حمایت دولت از هنرمندان این حوزه به استاندار یزد نامه نوشت.

به گزارش تئاتر یزد؛ رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان یزد به همراه رئیس انجمن موسیقی یزد در نامه ای مشترک خواستار حمایت دولت از هنرمندان یزدی شدند.

متن این نامه بدین شرح است؛

جناب آقای طالبی

استاندار محترم

با سلام و احترام و عرض تبریک حلول سال 1399 شمسی و با آرزوی توفیق در ادامه خدمت رسانی به مردم شریف و فهیم استان یزد و به امید ریشه کن شدن بحران حال حاضر کشور، پیرو مذاکرات صورت گرفته به اطلاع می رساند همانگونه که مستحضرید با توجه به شیوع منحوس کرونا تمام صنوف هنری از اولین روزهای درگیری با بیماری تعطیلی ناخواسته داشته اند.

با عنایت به اینکه تمام هنرمندان شاغل در این حوزه به ویژه هنرمندان نمایشی و موسیقی، چه به صورت برگزاری کلاس های آموزشی در آموزشگاه های آزاد هنری و چه هنرمندان صحنه ای با برگزاری کنسرت ها، تاترها، جشن های مردمی با ارگانی امرار معاش می کردند از یک سو با تعطیلی آموزشگاه ها مواجهند و از سویی اینک با همزمانی طرح فاصله اجتماعی با ایام نوروز و اعیاد شعبانیه که پیک اجراهای این هنرمندان بوده است بهترین زمان برای کسب درآمد این قشر با تعطیلی ناخواسته ای مواجه شده است که موجبات بیکاری اجباری و فشار اقتصادی را فراهم ساخته است.

با تعطیلی آموزشگاه ها از سویی هزینه های جاری آموزشگاه اعم از اجاره بها و حقوق کارمندان و... به مدیر مسئولان فشار اقتصادی جبران ناپذیری وارد کرده است و از سویی تمامی مدرسین شاغل که بعضا صرفا از راه آموزش هنر کسب درآمد داشته اند دچار بیکاری شده اند. با تعطیلی برنامه های صحنه ای نیز خیل عظیمی از هنرمندان چه در حوزه سخت افزاری (نور، صدا، تصویر،...) و چه در حوزه اجرایی (کارگردانان تئاتر، بازیگران، مجریان، نوازندگان و هنرمندان موسیقی و...)درگیر این موج بیکاری و عدم کسب درآمد هستند.

باتوجه به نیاز به تجمع در برگزاری تاتر یا کنسرت ها و جشن های مردمی، شروع به کار این قشر از جامعه هنری نیز منوط به ریشه کن شدن کامل این ویروس است که با شرایط فعلی دور از انتظار است.علاوه بر این مشکلات، در ماه آینده با شروع ماه مبارک رمضان به فرض ریشه کن شدن بیماری، طبق روال معمول برنامه های هنری همچنان نیمه تعطیل خواهد بود که به بازه زمانی این جبر بیکاری می افزاید.

خوشبختانه حضرتعالی با اشراف کامل به موارد ذکر شده پیش از این در کمیته اقتصادی ستاد مبارزه با کرونا برای حمایت از اصنافی که در لیست حمایتی دولت نیستند سازوکار هایی را پیش بینی فرموده اید. لذا با وجود مشکلات فوق و نیاز به توجه ویژه این قشر هنرمندان جامعه نمایشی و جامعه هنرمندان موسیقی، که حتی در این شرایط بحرانی برای افزایش روحیه و نشاط عمومی جامعه به صورت مجازی با برگزاری برنامه های هنری بدون چشم داشتی تمام توان خود را به کار گرفته اند، از حضرتعالی تقاضا دارد با چاره اندیشی شرایطی فراهم شود تا از طریق تقویت بنیه مالی انجمن هنرهای نمایش و انجمن موسیقی استان یزد تلاش کنیم فشار اقتصادی ناشی از این تعطیلی برای این دسته از هنرمندان کاهش یابد.

در پایان از خداوند منان سلامتی و توان مضاعف حضرتعالی را خواستاریم.

با تجدید احترام

                    احمد ندافی                                                                      مجتبی حبیبی

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان یزد                                         رئیس انجمن موسیقی استان یزد




مطالب مرتبط

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند
با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند

قطب‌الدین صادقی، رضا فیاضی، حسن دولت‌آبادی، شهره سلطانی و آزاده انصاری، نمایش‌های بخش مسابقه نوجوان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان اردکان را داوری خواهند کرد.

|

پیام معاون امور هنری به بیست‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

جشنواره‌های نمایشی کودک و نوجوان؛ فرصتی ارزشمند برای خلق آثار تربیتی
پیام معاون امور هنری به بیست‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

جشنواره‌های نمایشی کودک و نوجوان؛ فرصتی ارزشمند برای خلق آثار تربیتی

محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در پیامی نوشت می‌توان امیدوار بود جشنواره‌های نمایشی ویژه‌ کودک و نوجوان کشور، به‌عنوان فرصتی گرانقدر و بی‌بدیل برای ارائه‌ آثاری خلاقانه و ...

|

نظرات کاربران