در حال بارگذاری ...
با حضور فرماندار میبد و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد؛

نشست سراسری سالیانه انجمن هنرهای نمایشی میبد برگزار شد

نخستین نشست سراسری سالیانه هنرمندان تئاتر میبد که در دوره جدید مدیریت این انجمن برنامه ریزی شده است، با حضور فرماندار میبد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و جمعی از هنرمندان و فعالین این رشته در فرمانداری میبد برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از یزد به نقل از روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی شهرستان میبد؛ نخستین نشست سراسری سالیانه هنرمندان تئاتر میبد که در دوره جدید مدیریت این انجمن برنامه ریزی شده است، با حضور حسین فلاح فرماندار میبد، مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و جمعی از هنرمندان و فعالین این رشته در فرمانداری میبد برگزار شد.

هادی زارع، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد در ابتدای جلسه پس از خوش آمدگویی؛ وحید احمدی، رئیس جدید انجمن هنرهای نمایشی میبد را معرفی کرد.

در ادامه وحید احمدی مسئول انجمن هنرهای نمایشی میبد ضمن تشریح برنامه های پیش روی انجمن نمایش از فعالیت های انجام شده این انجمن در ۳ ماه گذشته که در شروع دوره مدیریت وی صورت پذیرفته بود گزارشی ارائه داد  و اضافه کرد به لطف خداوند و همراهی مسئولان، امروز تئاتر میبد از حیث امکانات سخت افزاری و به یمن افتتاح مجموعه تئاتر شهر میبد در سال ۹۷ در سطح استان یزد جایگاه نخست را دارد و امیدوارم با تلاش هنرمندان جوان و مساعدت پیشکسوتان سطح کیفی هنر نمایش میبد نیز روز به روز ارتقا یابد.

در ادامه هنرمندان جوان و پیشکسوت به ارائه نکته نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

احمد ندافی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان یزد در این جلسه گفت: امروز هنر نمایش در میبد دوران طلایی خود را سپری می کند، چرا که برگزاری و گسترش برنامه های متعدد نمایشی از جمله میزبانی تئاتر شهر میبد از جشنواره های مختلف، اجراهای متعدد عمومی، امکانات سخت افزاری و تعاملات سازنده انجمن نمایش میبد با دیگر نهادهای دولتی و خصوصی در جهت پیشبرد اهداف انجمن نمایش همگی نیاز به همدلی، تلاش و مشارکت تمامی هنرمندان و خصوصا مدیران شهری دارد که در سال های اخیر این اتفاقات در میبد مثال زدنی بوده است.
ندافی افزود: امیدوارم با مشارکت مضاعف پیشکسوتان و گروهای با سابقه نمایشی میبد شاهد تکرار تولید آثار فاخر دهه ۶۰ در میبد باشیم. 

فاطمه موسوی زاده، معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای رئیس جدید انجمن نمایش میبد، هنر نمایش در شهرستان میبد را پویا و بالنده خواند و عنوان کرد: هنر نمایش در میبد در سال های اخیر با پیشرفت چشمگیری روبرو بوده که این رشد مرهون همدلی همه هنرمندان است، ایشان در ادامه سخنانشان به برخی از سوالات هنرمندان پاسخ دادند.

در ادامه این نشست، مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در بخشی از سخنان خود گفت: امروز مجموعه تئاتر شهر میبد از لحاظ رعایت استانداردهای لازم و امکانات برترین سالن تخصصی نمایش در استان یزد است که ساخت این مجموعه در راستای سیاست اداره کل در جهت حمایت از تاتر شهرستان ها و دوری از تجمیع امکانات در مرکز استان بوده. وی ضمن تقدیر از حمایت حضرت آیت الله اعرافی از هنر و هنرمندان خصوصا هنر نمایش گفت،  علیرغم سایه پررنگ کرونا بر هنر، وضعیت امروز تاتر میبد وضعیت خوبی است.
دولت وظیفه حمایتی خود را انجام داده و وقت آن است هنرمندان با همت و پشتکار از امکانات به بهترین نحو استفاده کنند.

وی افزود: حسین فلاح، فرماندار میبد ضمن خوش آمد گویی به همه هنرمندان و مدعوین، هنر نمایش را هنری انسان ساز و تاثیر گذار بر افکار عمومی جامعه دانست که می تواند تا سال ها تاثیری عمیق بر روح و جان مخاطب بگذارد. 
جوادیان زاده اظهار داشت: تاکیدات موکد حضرت آیت الله اعرافی در خصوص ارتقای سطح کیفی و فنی هنر نمایش نشان از بینش عمیق و دغدغه ایشان نسبت به این هنر است که میبایست با حداکثر توان هنرمندان و مسئولان مرتفع گردد که به لطف خداوند و به همت همه هنرمندان تا امروز فعالیت های بسیار ارزشمندی در این راستا انجام گرفته است.

در پایان این نشست که بیش از دو ساعت به طول انجامید از روئسای پیشین انجمن نمایش میبد از بدو تاسیس تا کنون تجلیل شد. همینطور از پیشکسوتان و اعضای شورای نظارت بر نمایش و صدور پروانه نمایش میبد نیز قدردانی به عمل آمد.
ضمن اینکه از طرف فرماندار و مدیر کل محترم و انجمن نمایش میبد از تلاش های هادی زارع، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد نیز تجلیل شد.




مطالب مرتبط

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند
با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند

قطب‌الدین صادقی، رضا فیاضی، حسن دولت‌آبادی، شهره سلطانی و آزاده انصاری، نمایش‌های بخش مسابقه نوجوان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان اردکان را داوری خواهند کرد.

|

پیام معاون امور هنری به بیست‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

جشنواره‌های نمایشی کودک و نوجوان؛ فرصتی ارزشمند برای خلق آثار تربیتی
پیام معاون امور هنری به بیست‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

جشنواره‌های نمایشی کودک و نوجوان؛ فرصتی ارزشمند برای خلق آثار تربیتی

محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در پیامی نوشت می‌توان امیدوار بود جشنواره‌های نمایشی ویژه‌ کودک و نوجوان کشور، به‌عنوان فرصتی گرانقدر و بی‌بدیل برای ارائه‌ آثاری خلاقانه و ...

|

نظرات کاربران