در حال بارگذاری ...
صاحب جلال پیشکسوت تئاتر استان در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر استانی گفت:

سطح کیفی آثار جشنواره سی و یکم از سال های قبل بهتر است

صاحب جلال پیشکسوت تئاتر استان در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر استانی گفت: احداث سالن های مناسب با هزینه اندک مانند سالن پائیز اتفاق مثبت و تاثیر گذاری برای تئاتر استان است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از یزد، "امیرصاحب جلال" پیشکسوت و هنرمند فعال عرص تاتر استان یزد در رابطه با سطح برگزاری سی و یکمین جشنواره تئاتر استان یزد گفت: خوشبختانه سطح آثار حاضر در جشنواره تئاتر استانی امسال نسبت به آثار چندین دوره جشنواره های سال قبل از کیفیت بهتری برخوردار بوده است.
صاحب جلال همچنین اظهار کرد : خوشبختانه در این جشنواره شاهد کارهای نوآورانه تری نسبت به قبل بوده ایم و شاهد سطح خوب و مناسبی از مجموع کارها بودیم.
این پیشکسوت عرصه تئاتر استان در ادامه با اشاره به تغییر و تحول در روند تئاتر استان عنوان کرد: خوشبختانه روند تغییر و تحول در جشنواره تئاتر استان روند خوبی را سپری می‌کند اما باید این مسئله فراموش نشود که باید جایگاه پیشکسوتان و هنرمندان باسابقه در کنار جشنواره حفظ و از حضور آنها بیشتر استفاده شود.
وی همچنین در ادامه افزود: حضور آدم های جدید در تئاتر امری عالی و خوب است که به جریان نمایش در استان کمک می کند اما نه به این عظمت که بین قدیمی‌ترها و نسل جدید خلاء ارتباطی حس شود.
صاحب جلال در همین زمینه گفت: مسئولان جشنواره و فرهنگ و هنر استان باید بین نشل قدیمی تر ها و جوان ارتباط بیشتری برقرار کنند.
این هنرمند تئاتراستان در خصوص نیازمندهای تئاتر استان با توجه به برگزاری جشنواره تئاترفجر در استان یزد اظهار کرد: سالن های تئاتر استان یزد نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر دارد تا تماشگر به راحتی بتواند در این مجموعه ها حاضر و به تماشای آثار نمایشی بپردازد.
وی همچنین با اشاره به احداث پلاتو پائیز توسط گروهی از هنرمندان استان به عنوان یک سالن  خصوصی این حرکت را اتفاقی خوب و مناسب دانست و افزود: مطمئنا با توجه به وجود ساختمان ها و زمین های بیکار در دولت، اداره ارشاد با حمایت دولت میتواند با هزینه های اندک اقدام به ساخت سالن های مناسب تئاتر در گوشه و کنار شهر کند.
امیر صاحب جلال همچنین با اشاره به سختی های برگزاری جشنواره در شرایط فعلی جامعه اعلام کرد: به عنوان فردی که زمانی رئیس انجمن نمایش بوده ام می‌دانم که این جشنواره چه مشکلاتی برای برگزاری دارد که لازم است دولت از طریق اداره کل ارشاد حمایت های بیشتری انجام دهد.




مطالب مرتبط

آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند
آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند

با شادپیمایی عروسک‌ها، حرکت خودروی موزیکال و تریلی سیار تئاتر و اجرای برنامه توسط هنرمندان سرشناس تلویزیون، زنگ آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان (استان یزد) نواخته شد.

|

پرونده سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی یزد بسته شد

پرونده سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی یزد بسته شد

سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان یزد، شامگاه پنجشنبه 25 آبان به پایان رسید و با نظر هیئت داوران، از بخش صحنه‌‌ای، نمایش‌های «چشم‌های بسته از خواب» و «آیفون» و از بخش خیابانی، «اینا رو میبینی آقای رنگو» و «بی سقفی» به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

نظرات کاربران