در حال بارگذاری ...
پیام استاندار یزد به مناسبت سی و یکمین جشنواره تئاتر استان یزد

تئاتر در دنیای هنر نقشی ریشه­ دار مانا و مادرگون بوده

مهران فاطمی استاندار یزد به مناسبت سی و یکمین جشنواره تئاتر استان یزد پیامی را منتشر کرد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از یزد، در متن این پیام آمده است: تردیدی وجود ندارد نقش تئاتر در دنیای هنر، نقشی ریشه­ دار، مانا و مادرگون بوده و این هنر اصیل، با تاریخچه دیرینه خویش، در اعصار مختلف، رسالت خود را به درستی و به احسن وجه به انجام رسانیده و به واسطه همین توانایی و اصالت هنر نمایش در انتقال پیام و هدف است که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی(مدظله العالی) هنر تئاتر را نمایش دهنده ظریف­ ترین و لمس­ نکردنی­ ترین احساسات و عواطف بشری بیان می فرمایند.

برگزاری سی و یکمین جشنواره تئاتر استان فرهنگ­ خیز یزد، زمینه ساز معرفی جوانان هنرمند تئاتر استان بوده و می تواند در کنار تقویت بنیه های این هنر فاخر در استان، افقی امیدبخش را در معرفی پدیده های نوظهور در بخش های مختلف هنر نمایش در دیار میراث جهانی بگشاید. بی شک هرچه هنرمندان خلاق و نوآور تئاتر استان، با رویکرد هنرورزانه و تلاش هنرمندانه خویش، در به نمایش کشیدن ویژگی­های ممتاز و چشم­ نواز مردمان فرهنگ­ دوست، سختکوش، قناعت­ پیشه و هنرپرور استان یزد و قابلیت­های مثال­ زدنی این سامان در عرصه­ های گوناگون به ویژه در بخش گردشگری بکوشند، این هنر می تواند در کنار تمامی جلوه های زیبا و سر گرم کننده­ اش، انتقال دهنده مفاهیمی ارزشمند و موثر در مسیر تعالی روز افزون یزد، این زیبای آرمیده در بستر کویر باشد که اقدامی در خور تقدیر و شایسته تجلیل خواهد بود. 
اینجانب با قدردانی صمیمانه از همه عوامل و برگزارکنندگان خدوم و پرتلاش و به ویژه هنرمندان عزیز شرکت کننده در این جشنواره استانی، صحت و سلامتی و موفقیت همه هنرمندان عزیز به ویژه جوانان هنرمند نمایش استان را در پرتو الطاف بی­ دریغ الهی و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) از درگاه هنرمند بی­ همتای آفرینش آرزومندم.

 




مطالب مرتبط

آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند
آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند

با شادپیمایی عروسک‌ها، حرکت خودروی موزیکال و تریلی سیار تئاتر و اجرای برنامه توسط هنرمندان سرشناس تلویزیون، زنگ آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان (استان یزد) نواخته شد.

|

پرونده سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی یزد بسته شد

پرونده سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی یزد بسته شد

سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان یزد، شامگاه پنجشنبه 25 آبان به پایان رسید و با نظر هیئت داوران، از بخش صحنه‌‌ای، نمایش‌های «چشم‌های بسته از خواب» و «آیفون» و از بخش خیابانی، «اینا رو میبینی آقای رنگو» و «بی سقفی» به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

نظرات کاربران