در حال بارگذاری ...
به همت انجمن نمایش شهرستان

کارگاه‌های آموزشی نمایشی در میبد برگزار می‌شود

زیر نظر اساتید یزدی، کارگاه‌های آموزشی بازیگری، کارگردانی، نمایش‌نامه نویسی، طراحی صحنه و ساخت عروسک‌های نمایشی در میبد برگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از یزد و به نقل از روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی میبد، وحید احمدی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی این شهرستان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی این انجمن در فصل تابستان خبر داد.

احمدی گفت با توجه به لزوم و اهمیت امر آموزش در جهت ارتقا سطح کیفی هنر نمایش در میبد طی برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات متعدد با متخصصین و پیشکسوتان و صاحب‌نظران این حوزه برنامه منسجم و منظمی جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی ترتیب داده‌ایم که امیدواریم با حضور علاقه‌مندان بتوانیم در طول سال جاری آن را ادامه دهیم.

احمدی افزود: در این دوره آموزشی کارگاه‌های بازیگری، کارگردانی، طراحی صحنه، نمایشنامه‌نویسی و ساخت عروسک‌های نمایشی با حضور اساتید مجرب ازجمله صادق نصیری و مهتا میر طالبی و دیگر اساتید باتجربه برگزار خواهد شد

وی افزود در پایان این دوره نیز به شرکت‌کنندگان از طرف انجمن هنرهای نمایشی میبد گواهی حضور در دوره تعلق خواهد گرفت.

در کارگاه طراحی و ساخت عروسک‌های نمایشی با تدریس: مهتا میر طالبی، مواردی چون آشنایی با انواع عروسک نمایشی، ساخت خمیر پایه ماشه، ساخت حجم سر، قالب‌گیری شیوه نگاتیو لوازم، طراحی کاراکتر نمایشی، طراحی بدن عروسک، اتصال سر به بدن و رنگ‌آمیزی چهره عروسک، آموزش داده‌می‌شود.

کارگاه آموزش: طراحی، بازیگری، کارگردانی (شناخت عوامل و ارتباط عناصر در شکل‌گیری اجرا) با تدریس: صادق نصیری

آنچه در این کارگاه آموزش داده می‌شود شامل: درک صحیح نمایشنامه، شناخت مؤلفه‌های متن اجرایی، ارتباط و تعامل کارگردان و بازیگر، بنیان‌های طراحی، کارگردانی و بازیگری و شناخت شخصیت است.




مطالب مرتبط

آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند
آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند

با شادپیمایی عروسک‌ها، حرکت خودروی موزیکال و تریلی سیار تئاتر و اجرای برنامه توسط هنرمندان سرشناس تلویزیون، زنگ آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان (استان یزد) نواخته شد.

|

پرونده سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی یزد بسته شد

پرونده سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی یزد بسته شد

سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان یزد، شامگاه پنجشنبه 25 آبان به پایان رسید و با نظر هیئت داوران، از بخش صحنه‌‌ای، نمایش‌های «چشم‌های بسته از خواب» و «آیفون» و از بخش خیابانی، «اینا رو میبینی آقای رنگو» و «بی سقفی» به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

نظرات کاربران