در حال بارگذاری ...
در نشست مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با جمعی از نویسندگان و کارگردانان مطرح شد

بهار امسال ۲۴ نمایش در یزد به صحنه رفت

شنبه ۲۵تیر ماه در محل کنفرانس اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی باحضور جمعی از نویسندگان و بازیگران و پیشکسوتان عرصه هنرهای نمایشی استان یزد برگزار شد ، در این جلسه ابتدا هنرمندان شروع به صحبت کردند و در ادامه مدیرکل پس از جمع بندی به سوالات مطرح شده پاسخ داد و از اولویت‌های این اداره در تولید آثار گفت

به گزارش تئاتر یزد؛‌  مدیرکل پس از تسلیت در گذشت روح اله مفیدی هنرمند فقید از برنامه های تشیع و تدفین و مراسمی که این اداره کل به یاد او برگزار می کند گفت .در ادامه نوبت به صحبت هنرمندان استان رسید که یک به یک شروع به طرح سوالات و بیان دیدگاه ها ودغدغه های خود کردند که بخش عمده آن عدم وجود سالن‌های استاندارد با توجه به فرسوده شدن سالن‌های موجود ، عدم مسیر آموزش صحیح در حیطه هنرهای نمایش علی الخصوص در زمینه نویسندگی ، عدم وجود برنامه مدون و چشم انداز چند ساله در بدنه تئاتر استان ، مبحث بازبینی آثار و ممیزی‌های شورای صدور پروانه نمایش ، درخواست نظارت به صدور مجوز آموزشگاه های آموزش بازیگری در سطح استان که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای صادر می‌شود و آسیب های برگزاری این دوره ها که متخصصان این امر از موسساتی غیر از آموزشگاه های اداره ارشاد هستند بحث وگفتگو شد.

امیر زکی پور از کارگردانان و نویسندگان و بازیگران تحصیل کرده استان که مدتی است در شورای صدورپروانه نمایش مشغول خدمت است، درمورد آثار ارائه شده به این شورا صحبت و اعلام آمادگی کرد همچون گذشته برای صحبت و تبادل نظرات کارشناسان این شورا با همه گروه‌ها پس از بازبینی آماده است.

احمد ندافی رئیس انجمن نمایش استان نیز ضمن اعلام عدم اطلاع از چگونگی انتشار فراخوان سی و دومین جشنواره تئاتر استانی یزد خواستار تعامل بیشتر کارشناسان این اداره با هنرمندان و انجمن نمایش شد.وی اعلام کرد با توجه به عدم وجود اعلام مرکز هنرهای نمایشی کشور مبنی بر چگونگی استمرار فعالیت انجمن‌های شهرستان مدتی است که این انجمن‌ها بلاتکلیف مانده‌اند و هنرمندان آن‌ها با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

در ادامه مدیرکل ارشاد یزد، ضمن قدر دانی مجدد از حضور جمعی از هنرمندان یک به یک نسبت به رفع شبهات موجود پس از تصدی خود بر مسند مدیرکلی شروع به صحبت کرد با جمع بندی صحبت‌های هنرمندان به سوالات آنان نیز پاسخ داد.

احسان عابدی با بیان این که در بهار امسال ۲۴ اثر نمایشی در استان به روی صحنه رفته است این آمار را با توجه به دوران رکود حاصل از مبارزه دوساله کوید ۱۹ که به تعطیلی سالن‌های تئاتر کشیده شده بود قابل قبول دانسته و از هنرمندان خواست تا همچنان تولیدات خود را ادامه داده تا شاهد ایجاد شور واشتیاق در بین مخاطبان گردند و با اعلام آگاهی نسبت به مشکلات سخت افزاری در نمایش استان، از تلاش مجموعه اداره کل برای بهره برداری از دو سالن در حال احداث مجتمع امام علی و مجتمع فرهنگ خبرداد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ضمن اعلام انتشار فراخوان سی و دومین جشنواره تئاتر استانی یزد بر اولویت‌های اعلام شده در این فراخوان پافشاری کرد و از هنرمندان خواست تا موضوعات با آسیب‌های اجتماعی(اعتیاد،طلاق،خودکشی و..)و معضل آب استان را در راس دغدغه‌های ذهنی خود قراردهند.




مطالب مرتبط

به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

سال پُر کار تئاتر استان یزد گرامی داشته شد
به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

سال پُر کار تئاتر استان یزد گرامی داشته شد

در مراسم روز ملی هنرهای نمایشی در شهر یزد، سال 1402 به دلیل برگزاری هفت جشنواره و رویداد بزرگ هنری و افزایش صدور مجوزهای اجراهای عمومی، عنوان پُربارترین دوره‌های تئاتری برای این استان معرفی شد.

|

رونمایی از پوستر «چهارمین رویداد تئاتر خیابانی میبد»

رونمایی از پوستر «چهارمین رویداد تئاتر خیابانی میبد»

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد، پوسترهای «چهارمین رویداد تئاتر خیابانی میبد»، با حضور مدیرکل فرهنگ‌ و ‌ارشاد اسلامی استان یزد، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر میبد علی جاور مدیرعامل موسسه انجمن ...

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به سومین جشنواره مونولوگ تین (تئاتر یک نفره)

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به سومین جشنواره مونولوگ تین (تئاتر یک نفره)

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد،  احسان عابدی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد  به مناسبت سومین جشنواره مونولوگ تین (تئاتر یک نفره) پیامی را منتشر کرد. متن پیام به شرح زیر است: «صحنه تئاتر نوعی ...

|

آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند
آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند

با شادپیمایی عروسک‌ها، حرکت خودروی موزیکال و تریلی سیار تئاتر و اجرای برنامه توسط هنرمندان سرشناس تلویزیون، زنگ آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان (استان یزد) نواخته شد.

|

محمدرضا امیرخانی نمایشنامه‌نویس برگزیده یزدی تقدیر شد

محمدرضا امیرخانی نمایشنامه‌نویس برگزیده یزدی تقدیر شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد، از محمدرضا امیرخانی برای کسب رتبه سوم نمایشامه نویسی چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تقدیر شد. در نشستی با حضور احسان عابدی مدیرکل ارشاد اسلامی یزد، علی جاور مدیرعامل ...

|

پرونده سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی یزد بسته شد

پرونده سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی یزد بسته شد

سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان یزد، شامگاه پنجشنبه 25 آبان به پایان رسید و با نظر هیئت داوران، از بخش صحنه‌‌ای، نمایش‌های «چشم‌های بسته از خواب» و «آیفون» و از بخش خیابانی، «اینا رو میبینی آقای رنگو» و «بی سقفی» به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  به سی و سومین جشنواره تئاتر استانی یزد

تئاتر هنری پرسشگر و آینده نگر است
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به سی و سومین جشنواره تئاتر استانی یزد

تئاتر هنری پرسشگر و آینده نگر است

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره در پیامی به سی و سومین جشنواره تئاتر استانی یزد، تئاتر هنری پرسشگر و آینده نگر دانست.

|

با حضور 14 نمایش از سراسر کشور

ششمین جشنواره ملی تئاتر «چتر زندگی» در شهر جهانی یزد آغاز شد
با حضور 14 نمایش از سراسر کشور

ششمین جشنواره ملی تئاتر «چتر زندگی» در شهر جهانی یزد آغاز شد

ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» یزد از امروز (شنبه 6 آبان)، آغاز شد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اعلام کرد این جشنواره امسال در تقویم جشنواره‌های ملی ثبت شده است.

|

نظرات کاربران