در حال بارگذاری ...
شخصیت و هنرِ بازیگری بی‌ادعا و مسئولیت‌شناس

مرضیه برومند: روح‌الله مفیدی جزو نسل طلایی تئاتر و سینما بود

مرضیه برومند، نویسنده، بازیگر و کارگردان، زنده‌یاد روح‌الله مفیدی را که روز گذشته (جمعه ۲۴ تیر) بر اثر سرطان معده درگذشت، جزو نسل طلایی سینما و تئاتر و بازیگری بی‌ادعا، مسئولیت‌شناس و دقیق معرفی کرد.

به گزارش ایران تئاتر، روح‌الله مفیدی که روز گذشته (جمعه 24 تیرماه) بر اثر سرطان معده درگذشت، از بازیگران پیشکسوت تئاتر بود که از سال 1327 فعالیت هنری خود را با بازی روی صحنه آغاز کرد.

مرضیه برومند، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما که تجربه همکاری با این هنرمند را در سه پروژه تصویری دارد، در گفت‌وگو با ایران تئاتر از تجربه همکاری با روح‌الله مفیدی سخن گفت.

او با اشاره به شخصیت زنده‌یاد مفیدی گفت: «روح‌الله مفیدی بسیار بی‌ادعا، جذاب، مسئولیت‌شناس و دقیق بود. بازیگرانی از جمله مفیدی، ازجمله نسل‌هایی بودند که آدم از همکاری با آن‌ها لذت می‌برد. این نسل در حال تمام شدن هستند و شاید مفیدی آخرین‌شان بود و متأسفانه دیگر ما این شانس را نداریم تا در کنارشان باشیم.»

این کارگردان افزود: «آقای مفیدی بسیار طناز، شوخ‌طبع و از همه نظر پرجوش‌وخروش بود و درک خیلی خوبی از نقش داشت و در هر سه اثری که با ایشان همکاری داشتم، بسیار درخشان بود.»

برومند ادامه داد: «اولین همکاری ما فیلم سینمایی «الو الو من جوجوام» بود. بازی جذاب ایشان را در سریال‌های مختلفی چون «دایی جان ناپلئون» و دیگر آثار دیده بودم و به همین دلیل برای همکاری به ایشان پیشنهاد دادم که پذیرفتند.»

     در این‌باره بیشتر بخوانید: 

     روح‌الله مفیدی‌، بازیگر پیشکسوت درگذشت

     پیکر روح‌الله مفیدی در خلد برین یزد آرام خواهد گرفت

این کارگردان تلویزیون گفت: «دو سریال «هتل» و «آب پریا» از دیگر همکاری‌های من با مفیدی بودند. در سریال «آب پریا» با توجه به اینکه بازیگر یزدی می‌خواستیم، بهترین انتخاب به شمار می‌رفت و البته که درباره مسائل فرهنگی و بومی یزد با ایشان مشورت می‌کردم و هر زمان چیزی می‌پرسیدم، خیلی دقیق پاسخگو بودند.»

مرضیه برومند با اشاره به ویژگی شاخص بازیگران دهه سی و چهل خورشیدی، توضیح داد: «در زمانه‌ای که هنوز بازیگری جزو مشاغل پردرآمد نبود و خیلی استفاده‌های دنیوی از آن نمی‌شد، هنرمندانی با اخلاق که احساس مسئولیت می‌کردند، بنیان‌گذاران بازیگری در تئاتر بودند. آن‌ها نسبت به کار و حرفه‌شان حساس بودند.»

او ادامه داد: «از این نسل بسیار یاد گرفته‌ام. آن‌ها را نسل طلایی سینما و تئاتر می‌دانم و تحسین‌شان می‌کنم، افرادی چون مرتضی احمدی، سروش خلیلی، رضا کرم‌رضایی، داوود رشیدی، ناصر ملک‌مطیعی، روح‌الله مفیدی و دیگرانی که همکاری با آن‌ها شانس نسل ما بوده ‌است.»

برومند در پایان گفت: «همکاری با این هنرمندان یک دنیا خاطره برای ما به جا گذاشته است و عمیقاً نبودشان را در کنار خودمان احساس می‌کنیم. یک نسل با اخلاق و بافرهنگ که خیلی ساده و بدون ادعا زندگی کردند و همواره مردم برای‌شان مهم بودند.»




نظرات کاربران