در حال بارگذاری ...

پیکر روح الله مفیدی در خلد برین آرام‌گرفت

پیکر روح الله مفیدی، هنرمند فقید سینما، تئاتر و تلویزیون، یکشنبه ۲۶ تیر ماه در زادگاهش شهر یزد به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از یزد، مراسم تشییع و خاکسپاری زنده یاد روح الله مفیدی، بازیگر پیشکسوت تلویزیون که جمعه، ۲۴ تیر ماه بر اثر بیماری درگذشت صبح روز یکشنبه۲۶ تیر ماه از مقابل سالن تشریفات خلدبرین به سمت قطعه نام آوران در شهر یزد برگزار شد.

این مراسم، با حضور خانواده این هنرمند فقید، مسئولان، دوستاندارانش و جمع کثیری از هنرمندان شهر یزد همراه بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: «مرحوم مفیدی از جمله هنرمندانی بود که بیش از ۷۰ سال از عمر خود را صرف هنرمندی در سینما، تئاتر و تلویزیون کرد«.

وی افزود: «او هنرمندی متعهد و مردمی بود و مردم او را دوست داشتند و در همه کار‌ها سعی می‌کرد که مردم را شاد کند و امروز مردم عزادار ایشان هستند«.

امیر رضا وزیری هنرمند یزدی گفت: «مرحوم مفیدی خودکفا و خودآموز بود و در حالی که هیچ معلم و استادی نداشت به یک مجسمه ساز و نقاش و گریمور قهاری مبدل شده بود«.

وی ادامه داد: «وی یک انسان مهربان و خانواده دوست به شمار می‌آید و در زندگی شخصی و شغل و حرفه خود هیچ حاشیه‌ای نداشت. ایمان و اعتقاد به خداوند متعال و نماز اول وقت از مهمترین ویژگی‌های ایشان بود«.

وزیری گفت: «مفیدی یک مجموعه‌ای از هنر را به همراه داشت و ما آخرین چراغ کم سوی تئاتر یزد را از دست دادیم و دیگر کسی از نسلی که چراغ یزد را روشن نگه داشته بود، نخواهیم داشت«.

محمدرضا امیرخانی، بازیگر و نمایشنامه نویسی سینما، تئاتر و تلویزیون هم گفت: «روح الله مفیدی به نظم و عبادت پروردگار مقید بود و در سریال‌هایی که با ایشان همکاری داشتم، شاهد بودم که بلافاصله پس از اذان، مهر کوچک خود را از جیب خارج می‌کرد و به نماز می‌ایستاد«.

وی افزود:«به همه احترام می‌گذاشت، مهربان و مردم دار بود و عمر بابرکتی داشت. گرچه همه او را به عنوان یک چهره پرداز در سینما می‌شناسند، اما ۴۷ فیلم سینمایی و سریال در رزومه ایشان به ثبت رسیده است«.

 

روح الله مفیدی در سال ۱۳۰۸ در شهر یزد متولد شد و در ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ به دیار باقی شتافت.

 

 




مطالب مرتبط

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

نظرات کاربران