در حال بارگذاری ...

داوران سی‌ودومین جشنواره تئاتر استان یزد معرفی شدند

محمدرضا امیرخانی، جلیل رفیعی و مسلم قاسمی از پیشکسوتان عرصه تئاتر از سوی علی جاور دبیر اجرایی سی‌ودومین جشنواره تئاتر استان یزد بعنوان اعضاء هیئت داوران این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد، بر اساس جدول منتشر شده توسط دبیرخانه سی‌ودومین جشنواره تئاتر استان یزد، این جشنواره از روز 8 تا 10 آذرماه جاری در تالار هنر  و تالار شرف‌الدین علی برگزار می‌شود.

مسلم قاسمی، متولد سال 1333، عضو هیئت مؤسس بنیاد نمایش کودک ایران، کارشناس دو رشته مدیریت و کارگردانی است و بعنوان بازیگر، نویسنده، کارگردان، صداپیشه، پژوهشگر، مترجم ادبیات و ادبیات نمایشی کودک و نوجوان نیز مشغول فعالیت است. او تئاتر، نمایش خلاق و فن بیان را در دانشکده‌های تهران، علوم پزشکی و تربیت معلم تدریس کرده است. اجرای صدها نمایش سیار، خیابانی و صحنه‌ای در سراسر کشور و حضور در جشنواره‌های ایرانی و خارجی از دیگر فعالیت‌های این پیشکسوت حوزه تئاتر کودک و نوجوان به شمار می‌آیند. نقالی و پرده‌خوانی، ترجمه نمایش‌نامه و نزدیک به دویست عنوان داستان آموزشی و تربیتی و کتاب‌های تکنولوژی آموزشی، تالیف چندین مجموعه نمایش‌نامه برای کودکان و نوجوانان تحت عنوان «نمایش در کلاس درس» و نگارش و انتشار چندین مقاله در نشریات تخصصی فرهنگی و هنری از عمده آثار و فعالیت های او محسوب می‌شود. مسلم قاسمی بیش از دو دهه است که در کشور آلمان اقامت دارد و در حوزه هنرهای نمایشی در این کشور نیز فعالیت های متعددی صورت داده است.

جلیل رفیعی، نویسنده و کارگردان، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی رشته بازیگری از دانشکده هنرهای زیبا و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر است. او در چند آموزشگاه آزاد، مدرس تئاتر است. رفیعی پیش از این کارشناس رسمی تئاتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارشناس تئاتر استان یزد، مسئول امور هنری شهرستان یزد، مسئول امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد استان یزد بوده است.

محمدرضا امیرخانی، متولد ۱۳۴۲ نویسنده، منتقد، بازیگر تاتر، تلویزیون و سینما با بیش از 41 سال فعالیت هنری است. او پس از تحصیلات مقدماتی در یزد، دوره کارشناسی مدیریت دولتی را در دانشگاه پیام نور تفت به پایان برد.امیرخانی در ۱۳۶۰ دوره شش ماهه تئاتر جهاد دانشگاهی را در دانشکده هنرهای زیبا گذراند. شاگردی از محضر اساتیدی همچون پرویز پرورش، حمید سمندریان و هاشم ارکان او را به سمت نویسندگی سوق داد. امیرخانی در ۱۳۷۵ دو نمایشنامه «ماشین عجیب» و «بلبشو» را منتشر کرد و این شروعی بر نوشتن نمایشنامه‌هایش بود. همچنین مقاله‌های متعددی از او در روزنامه‌ها و مجله‌های مختلف به چاپ رسیده است. امیرخانی در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی به عنوان بازیگر حضور داشته و فیلم کوتاه «کابوس» را نیز تدوین و کارگردانی کرده است.




نظرات کاربران