در حال بارگذاری ...

رونمایی از پوستر «چهارمین رویداد تئاتر خیابانی میبد»

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد، پوسترهای «چهارمین رویداد تئاتر خیابانی میبد»، با حضور مدیرکل فرهنگ‌ و ‌ارشاد اسلامی استان یزد، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر میبد علی جاور مدیرعامل موسسه انجمن نمایش استان و جمعی از هنرمندان شهرستان رونمایی شد.

این مراسم با بیان سخنان مسئولان و هنرمندان عرصه تئاتر میبد درباره ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و مشکلات بر سر راه هنرمندان همراه بود.

مدیرکل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه میبد یک شهر فرهنگی و تاریخی است و نیاز به تعریف و توضیح ندارد، گفت: جشنواره‌ شعر توحیدی با حضور شاعران برجسته استان و کشور و بین‌المللی در میبد برگزار شد و ان‌شاءالله  در سال 1403 نیز برگزار می‌شود. همچنین در حوزه‌های دیگر نیز برگزاری جشنواره‌ها نشان‌دهنده ظرفیت‌ها و فعالیت خوب هنرمندان است.

احسان عابدی افزود: هنرمندان میبد در جشنواره تئاتری که اخیراً برگزار شد، حضور داشتند و رتبه کسب کردند که نشان ظرفیت عظیم هنرمندان در هنر تئاتر است. باید از همکاری اداره ارشاد میبد و اختصاص سالن‌های این مجموعه برای  برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

وی در ارتباط با زیرساخت‌ها گفت: اداره فرهنگ و ارشاد استان یزد در همه شهرستان‌ها مجموعه‌هایی دارد که بیش از چند دهه از ساخت آن‌ها می‌گذرد و رو به فرسوده‌شدن هستند. میبد نیز بااین‌وجود اینکه  وضعیت خوبی نسبت به شهرهای دیگر دارد، نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و انجام کارهای عمرانی و بهسازی و فراهم کردن امکانات سرمایشی سالن‌ها است.

مدیرکل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از بودجه توان محدودی دارد و بااین‌وجود پیگیری‌هایی برای اختصاص بودجه از سوی سازمان برنامه‌وبودجه انجام داده‌ایم. با وجود تورم موجود باز ما برای تأمین تجهیزات و توسعه زیرساخت‌ها نیازمند پشتوانه و تأمین اعتبار از سوی نهادها و دستگاه‌ها و انجام مسئولیت اجتماعی آن‌ها و بخش صنعت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌بردار سالن‌ها؛ مردم و هنرمندان هستند، همه باید کمک کنیم، مسئولیت اجتماعی صنایع باید کمک و حمایت از هنرمندان و آموزش‌وپرورش باشد.

عابدی برگزاری جشنواره‌های تئاتر خیابانی برای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها و معرفی هنرمندان بسیار تأثیرگذار دانست و ان‌شاءالله با حضور و اتحاد و همدلی هنرمندان که بار اصلی جشنواره‌ها بر دوش آن‌ها است، شاهد روی دادن اتفاق‌های بسیار خوب خواهیم بود.

رئیس اداره ارشاد میبد هم گفت: جشنواره تئاتر خیابانی برای چهارمین سال برای آشنایی بیشتر مردم با تئاتر و ترویج فرهنگ تئاتر برگزار می‌شود.

مجید بهارستانی شهردار میبد با بیان اینکه جشنواره  تئاتر برنامه‌ریزی‌شده را فرصتی برای معرفی بیشتر ظرفیت‌های هنری و هنرمندان شهرستان است آمادگی شهرداری و شورای اسلامی شهر را برای حمایت از برگزاری این جشنواره‌ها اعلام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر میبد هم عشق و علاقه هنرمندان شهرستان نسبت به کارشان را ستود و ضمن اعلام حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر از برگزاری جشنواره‌ها و هنرمندان از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز درخواست حمایت در شان از هنرمندان کرد.

در ادامه؛ هنرمندان تئاتر مسائل و مشکلات و پیشنهادهای خود را بیان کردند.

لزوم دیده شدن هنرمندان نابینا که در جشنواره تئاتر برگزارشده در ارکان به مرحله بین‌المللی راه‌یافته‌اند، علاقه مردم به اجرای تئاترهای خیابانی و لزوم حمایت از هنرمندان ، اینکه هنرمندان در طول سال به حمایت نیاز دارند و این‌گونه نباید باشد که حمایت از آن‌ها به‌صورت حرف در زمان برگزاری جشنواره‌ها از سوی مسئولان بیان شود، برنامه‌ریزی برای اینکه میبد قطب تئاتر شود و لزوم ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر خیابانی و دست نقش ازجمله موارد مطرح‌شده از سوی هنرمندان بود.




مطالب مرتبط

به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

سال پُر کار تئاتر استان یزد گرامی داشته شد
به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

سال پُر کار تئاتر استان یزد گرامی داشته شد

در مراسم روز ملی هنرهای نمایشی در شهر یزد، سال 1402 به دلیل برگزاری هفت جشنواره و رویداد بزرگ هنری و افزایش صدور مجوزهای اجراهای عمومی، عنوان پُربارترین دوره‌های تئاتری برای این استان معرفی شد.

|

با معرفی برگزیدگان

سومین جشنواره مونولوگ تین به ایستگاه پایانی رسید
با معرفی برگزیدگان

سومین جشنواره مونولوگ تین به ایستگاه پایانی رسید

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد، شامگاه پنج شنبه 17 اسفند آیین پایانی سومین جشنواره مونولوگ یزد در تالار فرهنگ یزد برگزار شد. در این مراسم که با حضور محمد حسین پارسائیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ...

|

در پیام رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد مطرح شد:

جشنواره مونولوگ تین_یزد (تئاتر یک نفره) فرصتی برای کشف استعدادهای نو و جوان است
در پیام رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد مطرح شد:

جشنواره مونولوگ تین_یزد (تئاتر یک نفره) فرصتی برای کشف استعدادهای نو و جوان است

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد،  مصطفی زارع زاده رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد  به مناسبت سومین جشنواره مونولوگ تین (تئاتر یک نفره) پیامی را منتشر کرد. در متن این پیام آمده است: «تئاتر به عنوان ...

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به سومین جشنواره مونولوگ تین (تئاتر یک نفره)

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به سومین جشنواره مونولوگ تین (تئاتر یک نفره)

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد،  احسان عابدی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد  به مناسبت سومین جشنواره مونولوگ تین (تئاتر یک نفره) پیامی را منتشر کرد. متن پیام به شرح زیر است: «صحنه تئاتر نوعی ...

|

داروان سومین جشنواره مونولوگ تین معرفی شدند

داروان سومین جشنواره مونولوگ تین معرفی شدند

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد؛ افشین هاشمی، پرستو گلستانی و کرامت یزدانی به عنوان داروان سومین جشنواره تین معرفی شدند. سومین جشنواره مونولوگ تین به دبیری علی جاور با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ...

|

آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند
آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند

با شادپیمایی عروسک‌ها، حرکت خودروی موزیکال و تریلی سیار تئاتر و اجرای برنامه توسط هنرمندان سرشناس تلویزیون، زنگ آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان (استان یزد) نواخته شد.

|

محمدرضا امیرخانی نمایشنامه‌نویس برگزیده یزدی تقدیر شد

محمدرضا امیرخانی نمایشنامه‌نویس برگزیده یزدی تقدیر شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد، از محمدرضا امیرخانی برای کسب رتبه سوم نمایشامه نویسی چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تقدیر شد. در نشستی با حضور احسان عابدی مدیرکل ارشاد اسلامی یزد، علی جاور مدیرعامل ...

|

نمایش «رویای پفکی» آماده اجرا می‌شود

نمایش «رویای پفکی» آماده اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد، به نقل از روابط عمومی موسسه ی انجمن هنرهای نمایشی یزد، علی جاور ، مدیر عامل این موسسه از تمرین این نمایش دیدن کرد و ضمن عرض خداقوت در جریان روند تمرینات و اجرای این نمایش قرار ...

|

نظرات کاربران