در حال بارگذاری ...

چند خبر کوتاه از تئاتر یزد

چند خبر کوتاه از رویدادهای تئاتری و فعالیت های هنرمندان تئاتر استان یزد را در پی بخوانید

به گزارش تئاتر یزد، اعضای انجمن نمایش کنونی یزد در تدارک برگزاری انتخابات، برای معرفی اعضای آینده ی این انجمن هستند. این انتخابات می بایست پس از اعلام نتایج مرکز هنرهای نمایشی، مبنی بر پذیرفته یا رد شدن گروه هایی که در طرح استقرار نام نویسی کرده اند، برگزار شود.

* نمایش کمدی «طبیب اجباری» به کارگردانی سعید شهریار که اجرایش از سوم فروردین آغاز شده بود، به شبهای پایانی خود نزدیک می شود و تنها دو شب دیگر اجرا دارد.

بنا به اخباری که در کانال خبری این نمایش در فضای مجازی آمده، تاکنون بیش از 9000 نفر به تماشای این نمایش کمدی نشسته‌اند.

* علی شکاری کارشناس تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به همراه سایر دوستان این اداره و زیر نظر مدیرکل فرهنگ و ارشاد، سخت در تکاپو هستند تا زمینه ی برگزاری آیین اردی بهشت تئاتر امسال را به گونه ای جدید و خاطره انگیز برگزار کنند.  بنا  بر این است که این برنامه به صورت اردویی تفریحی و بیرون از شهر برگزار شود.

تاکنون پنج شنبه 9 اردیبهشت برای زمان برگزاری و «باغ حافظی» در روستای خوش آب و هوای طِزِرجان برای برگزاری این جشن تئاتری تایید شده است.

* سرانجام و بزودی نمایش «جی» تازه ترین تجربه ی صادق نصیری با بازی هادی آقابزرگی و مهرنوش مقیمی در تالار شرف الدین علی یزد، به  صحنه خواهد رفت. کیوان میرمحمدی نویسنده ی این نمایش نامه است.

 *هنرمندان شهرستان اردکان که سال جدید را پرشور و پرکار آغاز کرده اند، هم اکنون سرگرم تمرین دو نمایش هستند؛ نمایش خیابانی «احساس یخ زده» نوشته ی مهدیه ثالث و کارگردانی سیدمهدی طبایی، و نمایش صحنه ای و طنز «اوسعلی به دانشگاه می رود» به کارگردانی علی هاتفی به‌زودی در این شهرستان به روی صحنه خواهند رفت.

 

 




نظرات کاربران