در حال بارگذاری ...

جشن اردی بهشت تئاتر استان یزد برگزار شد

جشن اردی بهشت تئاتر استان یزد در سال 95، در هتل سنتی یزد، واقع در میدان امیرچخماق، با حضور هنرمندان تئاتر یزد و دیگر شهرستان های استان برگزار شد.

به گزارش تئاتریزد، سرانجام پس از فراز و نشیب های گوناگون، جشن اردی بهشت تئاتر استان یزد با حضور خوب و گرم شمار زیادی از هنرمندان جوان و پیشکسوت تئاتر استان یزد، در فضایی شاد و دوستانه برگزار شد.

گزارشی کوتاه از چگونگی برگزاری این جشن را در پی بخوانید.

خوش آمدگویی و گزارش کارکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در زمینه ی تئاتر، توسط سیدخلف حوتی نژاد معاون فرهنگی هنری؛ گزارش محمود دهقان هراتی رییس انجمن نمایش استان یزد از کارکرد این انجمن و نیز بیان تاریخ و چگونگی انتخابات انجمن نمایش در مرداد ماه سال جاری و خواندن پیام روز جهانی تئاتر توسط امیررضا وزیری یکی از پیشکسوتان تئاتر استان، از بخش های آغازین این گردهمایی بود.

شعرخوانی سیدمرتضی فخر موسوی از هنرمندان تئاتر یزد و نیز سخنان دل سوزانه و دردمندانه ی احمدعلی مهدی نژاد از پیشکسوتان تئاتر استان، بخش دیگر برنامه بود.

"مهدی نژاد" در سخنان خود از جو بد و مسمومی که در ماه های گذشته برای هنرمندان تئاتر و تئاترهای اجرا شده، پیش آمده گلایه کرد و گفت: این به دور از انصاف است که گروهی برای دست یابی به مقاصد سیاسی خود، درباره نمایشی که ندیده اند و یا برداشت درستی از آن ندارند، به داوری می نشینند.

این پیشکسوت تئاتر در پایان سخنانش از هنرمندان تئاتر خواست دوستی و همبستگی خود را بیشتر کرده و راهنما و پشتیبان یکدیگر باشند.

بخش دیگر جشن اردی بهشت تئاتر استان یزد اجرای نقالی "رزم رستم و سهراب" بود که توسط همایونی نقال جوان یزدی اجرا شد.

تجلیل و قدردانی از دکتر "احمد پهلوانیان" مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد به پاس همکاری و همراهی اش با تئاتر و تئاتری ها؛ تجلیل از خانواده های هنرمندان فقید تئاتر شادروانان هاشم ارکان و محمدرضاعربشاهی؛ قدردانی از کوشش های حمید عمادی مدیر سایت خبری "یزدباما" برای پوشش رویدادهای تئاتری استان، و نیز تجلیل از شرکت "ترمه شمس رضایی" بعنوان پشتیبان مالی تئاتر در جریان برگزاری جشنواره ی تئاتر فجر استانی از بخش های دیگر این برنامه بود.

اجرای موسیقی دف و آواز بود کاری از گروه "هویار" بخش دیگری از برنامه ی جشن بود که مورد پسند همه میهمانان قرار گرفت.

بخش پایانی برنامه ها، بخش "تریبون آزاد" بود.

در این بخش  امیرعلی رسولی فرد از بافق، محمدحسن خانی از تفت و حسنی آقایی از میبد به بیان خواسته های خود و نیز مشکلات تئاتر شهرستان خود پرداختند.

از آن جا که روی صحبت هر سه نفر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود، "علی غیاثی ندوشن" نیز به پرسش های این هنرمندان پاسخ گفت و در پاره ای از موارد مطرح شده، قول پیگیری داد

 این جشن از ساعت 21 در هتل سنتی یزد، آغاز و پس از پذیرایی شام، در ساعت 23:30 به پایان رسید.




نظرات کاربران