در حال بارگذاری ...

نمایش «سارا و ماه» در تالار شرف یزد روی صحنه می رود

نمایش شاد و موزیکال « سارا و ماه» ویژه کودکان با کارگردانی سیدمحمد طاهری راد، از دوشنبه ۵ تیرماه ۹۶ به مدت ۵ شب در تالار شرف یزد روی صحنه می رود.

به گزارش تئاتر یزد؛ سیدمحمدطاهری راد کارگردان این نمایش، از پیشکسوتان تئاتر یزد به شمار می رود که چندسالی است در تهران روزگار می‌گذراند.

او یکی از هنرمندان تئاتر است که شورای برنامه ریزی تئاتر در میانه های دهه 70 با محمدرضا ابوالحسنی ، محمدتقی احتیاط، ، امیررضا وزیری و حیدر نیک آیین همکاری داشت که برنامه های این شورا به شکل گیری و تاسیس خانه نمایش یزد انجامید.

در نمایش «سارا و ماه» که پیش از این دو بار در تهران اجرا شده است، سیمین خرم، ژاکلین آواره، تکتم رسول زاده، الهه موچانی، حامد اقدم، نگین طاهری راد، پریسا مرادیان و شقایق خوانین زاده به ایفای نقش پرداخته اند.

نمایش بر اساس نمایش نامه «ماه پیشونی» نوشته میترا بیات، طراحی و کارگردانی شده  و امید اسکندر برای نمایش «سارا و ماه» آهنگ سازی کرده است.

سید محمد طاهری راد متولد تیر 1343 در  یزد

تحصیلات ابتدائی تا پایان دبیرستان : یزد                          

تحصیلات دانشگاهی خود را در سال 1363 تا 69 در  رشته هنرهای زیبای دانشگاه تهران سپری کرد.

 

وی دارای مدرک کارشناسی با گرایش کارگردانی و بازیگری است. طاهری راد همچنین دوره تهیه کنندگی در تلویزیون را در سال های 69 تا 71 پشت سرگذاشت و توانست از دانشکده صدا و سیما گواهی کارشناسی ارشد در این زمینه را دریافت کند و توانست به عنوان تهیه کننده در این سازمان سرگرم کار شود.

این تئاتری دارای پیشنیه، در زمینه نویسندگی، کارگردانی و بازیگری تئاتر و نیز نویسندگی، کارگردانی، تدوین و برنامه سازی تلویزیونی کارهای پرشماری انجام داده است.

برای نمونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-  تهیه کنندگی و کارگردانی برنامه های جنگ جوان در سیمای مرکز یزد و به سفارش شبکه 3 از سال 74 به مدت 4 سال

- دستیار تهیه و طراح لباس سریال 6 قسمتی «حاکم و قصاب» در سیمای مرکز یزد – سال 1375

- تهیه کنندگی سریال «رایحه فیض» ویژه رمضان برای سیمای مرکز یزد- سال 76

- تهیه کنندگی سریال تاریخی و فیلم سینمایی «ذبیح» در سیمای مرکز یزدبه سفارش سیمای استان ها برای شبکه اول سیما-  سال 1380

طاهری راد فعالیت خود در تئاتر و به عنوان بازیگر را از سال 61 و بازی در نمایش «روستای ما» اغاز کرد ودومین حضورش روی صحنه تئاتر به سال 63 و بازی در نمایش «قاسمی دیگر» برمی گردد.

بازی در نمایش های:  خوابیلیوس ، دام، کسی که مثل هیچکس نیست ، ماه پیشونی(اجرا نشد) ، هومولوس و هلن، هشتمین سفر سندباد(اجرانشد)، طلحک و دیگران از دیگر تجربه های او دراین زمینه به شمار می روند.

 کارگردانی نمایش« طلوع ماه» در سال 1365 نخستین تجربه طاهری راد در این زمینه به شمار می رود.

  نمایش های روزی از روزها، پرده برداری،  سهراب شنبه ؛ ساز و والی قبرستان دیگرتجارب کارگردانی اوهستند.

  «سارا و ماه» که در سال 95 در فرهنگ سرای ابن سینا ) شهرک غرب تهران ( و در

اردی بهشت 96 در پردیس تئاتر تهران آخرین اثر نمایشی او در مقام کارگردان است.

 




نظرات کاربران