در حال بارگذاری ...

نشست اعضای شورای صدور پروانه نمایش سراسراستان یزد برگزار شد

نشست اعضای شورای صدور پروانه نمایش سراسراستان یزد، برای بررسی کارکرد و شنیدن نظرات اعضای این شورا، عصر دوشنبه ۱۲ تیرماه ۹۶ در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، برگزارشد.

به گزارش تئاتر یزد؛ در این نشست که با حضور علی غیاثی ندوشن مدیر کل، سیدخلف حوتی نژاد معاون فرهنگی و هنری مدیرکل و احمد زارع مسئول امورهنری، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد، و نیز روسای انجمن های نمایش شهرستان های استان یزد برگزار شد، هرکدام از شرکت کنندگان به بیان دیدگاه های خود پیرامون وظایف اعضای شورای صدور پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد در بخشی از سخنانش به تاثیرگذاری و نقش سازنده شورای صدور پروانه نمایش بر رشد و کیفیت ئتاتر اشاره کرد و از هنرمندان و اعضای شورای صدور خواست تا تعامل بیشتری با یک دیگر داشته باشند.

علی غیاثی هم چنین به نقش زنده و سازنده هنر تئاتر پردخت و افزود: این ویژگی در هنرهای دیگر کمتر وجود دارد، برای همین کوشش کردیم بهترین نفرات هر شهرستان  به لحاظ دانش و تجربه تئاتری را برای حضور در شورای صدور پروانه نمایش انتخاب کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد،در پایان سخناش گفت: خوشبختانه گزینش چنین رویکردی از ما باعث شده تا در چند سال گذشته، مرکزهنرهای نمایشی نگاه مثبتی به تئاتر یزد داشته باشد.

معاون فرهنگی وهنری این اداره نیز در بخشی از این نشست به حساسیت کار شوراهای صدور اشاره کرد و گفت: در بین نشست هایی که با انجمن های گوناگون داریم، نشست های ما با اعضای شورای صدور پروانه نمایش دارای حساسیت ویژه ای است، چون کارکرد این شورا، کارکردی نظارتی به شمار می رود.

سیدخلف حوتی نژاد افزود: اعضای شورای صدورمی بایست همه کوشش خود را به کار بگیرند تا سطح فنی و تکنیکی نمایش های تولید شده روز به روز افرایش پیدا کند و به نمایش ها فقط نگاه محتوایی نداشته باشند.

معاون فرهنگی وهنری اداره فرهنگ وارشاد یزد، در پایان سخنانش گفت: گاهی پس از بازبینی یک نمایش، اعضای شورای صدور با کارگردان وعوامل نمایش به گفت وگو نشسته اند که این نشست، مانند یک نشست نقد و بررسی در جشنواره، آموزنده بوده است؛ چنین رویدادهایی اهمیت و جایگاه ویژه شورای صدور را بیش از پیش مشخص می کند.

در بخش دیگری از نشست اعضای شورای صدور پروانه نمایش سراسراستان یزد، چند نفر از هنرمندان مشکلات و اختلافات هنرمندان تئاتر با نوع نگاه و برخورد سلیقه ای اعضای شورای صدور با تئاترهای تولید شده در شهرستان ها را با مدیرکل فرهنگ و ارشاد در میان گذاشتند.  

موردی که توسط یکی از هنرمندان میبد مطرح شد این بود که نباید اجازه داد با کوچکترین اختلاف نظر بین یک گروه نمایش و اعضای شورای صدور، این اختلاف به مرکز استان کشیده شود و پای شورای صدور پروانه نمایش مرکزاستان به میان آید.

گفتنی است، برگزاری کارگاه های آموزش، فراهم شدن زمینه ای برای هنرمندان شهرستان تا به دیدن نمایش های مرکز استان یا تهران بنشینند، به روزبودن اعضای شورای صدور در زمینه آشنایی با تئاتر روز کشور، و تغییر نفرات اعضای شورای صدور پروانه نمایش بعضی شهرستان ها، از دیگر مواردی بود که در این نشست به آن ها پرداخته شد.




نظرات کاربران