در حال بارگذاری ...

فرماندار میبد با شماری از هنرمندان نمایش دیدار کرد

به مناسبت سی و پنجمین سال فعالیت گروه تئاتر فجر میبد، نشست و دیدار دوستانه فرماندار میبد با اعضای این گروه در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش تئاتر یزد؛ در آغاز این دیدار حسین آقایی میبدی سرپرست این گروه گزارشی از چگونگی شکل گیری این گروه در سال ۶۱ ارائه کرد و گفت: طی این ۳۵ سال تعداد ۲۸ اثر نمایشی تهیه و به صحنه برده شد که سه نمایش سفینه نجات، خوابهای طلایی و خرمگس شهردار موفق به کسب رتبه برتر استانی و همچنین راهیابی به جشنواره منطقه ای شد.

وی هم چنین با اشاره به نقش جایگاه تاتر در شهرستان میبد، خواستار پشتیبانی بیش از پیش مسئولین شهرستان، بویژه شورای فرهنگ عمومی و شورای اسلامی شهر از نمایش وهنرمندان این رشته شد.

آقایی با انتقاد از قراردادهای میلیونی که با  گروه های خارج از شهرستان بسته می شود خواستار توجه ویژه به گروه های نمایش میبد شد.

سرپرست گروه تئاتر فجرمیبد، با اشاره به برگزاری کارگاه تاتر با حضور کارگردان برجسته کشوری از عدم حمایت متولیان هنر شهرستان انتقاد گلایه کرد و گفت: با وجود قول های داده شده هزینه زیادی بر دوش برگزار کنندگان گذاشته شد که امیدواریم در این راستا مساعدت لازم از سوی مسئولین صورت گیرد.

این هنرمند فعال عرصه نمایش، درپایان سخنانش از آماده سازی دو نمایش در آینده نزدیک خبر داد.

فرماندار میبد نیز در بخشی از این دیدار دوستانه، ضمن تقدیر از هنرمندان نمایشی شهرستان میبد گفت:

متاسفانه در شهرستان میبد با ناهنجاری های زیادی رو به رو مواجه هستیم که جای تامل و بررسی دارد.

حسین فلاح با اشاره به طرح نمایشی که از طرف گروه فجر ارائه  شده بود، گفت:

این نمایش که هم طنز هست هم بازگو کننده مسائل اجتماعی از جمله فقر و تبعیض است و هم پیام سیاسی و اجتماعی بحث های روانشناسانه و جامعه شناسانه دارد باید مورد پشتیبانی شورای شهر و شهرداری قرار گیرد و در این راستا فرمانداری هم کمک خواهد کرد.

وی  با بیان این که هنرمندان نباید تنها بمانند و هزینه تولید نمایش نباید از جیب آنها پرداخت شود، افزود: نگاه مثبت امام جمعه محترم به مقوله هنر بویژه هنر ارزشمند نمایش و پیگیری شما در جلب حمایت مسئولین می تواند گامی در جهت تولید آثار فاخر باشد که بی گمان در این راه شورای شهر و فرمانداری هم کوتاهی نخواهند کرد؛ البته سایر دستگاه های فرهنگی شهرستان بویژه اداره فرهنگ و ارشاد نیز باید کمک کنند تا هنر نمایش میبد از این حالت انفعال بیرون بیاید.

فلاح در بخش دیگری از سخنانش گفت: فرمانداری میبد همه جوره پشتیبان شما خواهد بود، چرا که برنامه های هنری می تواند زمینه ساز نشاط، سرگرمی و همچنین آگاهی مردم شود.

فرماندار میبد در پایان سخنانش ضمن تبریک سی و پنجمین سالگرد تاسیس گروه تئاتر فجر میبد، برای هنرمندان این گروه و دیگر هنرمندان شهرستان آرزوی موفقیت کرد.

گفتنی است، در بخش دیگری از این نشست، سایر اعضای گروه تاتر فجر میبد نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

 

 




نظرات کاربران