در حال بارگذاری ...

جشنواره نمایش های خیابانی استان یزد، با نشست آموزشی آغاز می شود

نخستین جشنواره نمایش های خیابانی «چتر زندگی» استان یزد با محوریت خانواده، صبح پنج شنبه ۱۶ شهریور، با نشست آموزشی در تالار شرف الدین علی و با حضور دکتر عطاا... کوپال آغاز می شود.

به گزارش تئاتر یزد؛ این نشست آموزشی در نوبت صبح (10 تا 13) و عصر(16 تا 19) و پیرامون سه موضوع  بررسی اجمالی عناصر درام و تکنیک های نمایشنامه نویسی،  بازیگری خلاق و زیبایی شناسی چیدمان صحنه در کارگردانی برگزار خواهد شد.

دبیراجرایی نخسیتن جشنواره نمایش های خیابانی استان یزد -«چتر زندگی» در این باره ضمن قدردانی از حضور دکتر کوپال در یزد، افزود: امیدواریم این نشست های آموزشی فشرده، برای هنرمندان تئاتر استان سودمند و کاربردی باشد.

احمد ندافی درباره اهداف برگزاری جشنواره نمایش های خیابانی گفت: آشنایی بیش از پیش مردم با هنر تئاتر، شناسایی گروه های نمایشی و استعدادهای جوان و نیز پشتیبانی از گروه‌ها و استعدادهای تئاتر خیابانی استان، کمک به جریان فراگیر شدن تئاتر خیابانی و آشنایی هر چه بیشتر مردم با این گونه نمایشی، بیان مشکلات جامعه و خانواده از راه هنر نمایش در راستای تحکیم بنیان خانواده، رویارویی با جنگ نرم دشمنان، لزوم هوشیاری و آگاهی مردم در به کارگیری شبکه‌های مجازی و ماهواره و نیز ترویج ازدواج آسان و پایدار را از مهمترین اهداف برگزارکنندگان این جشنواره عبوده است.

وی درباره نمایش های شرکت کننده در نخستین دوره از این جشنواره گفت: در ایندوره از جشنواره 8 نمایش در بخش مسابقه و 3 نمایش در بخش جنبی اجرا خواهند داشت ضمن این که نمایش خیابانی «قند تلخ» که جنبه آموزشی دارد و کاری از مرکز دیابت به شمار می رود با صلاح دید ستاد جشنواره به عنوان میهمان اجرا خواهد شد.

ندافی با اشاره به حضور هشت اثر در بخش مسابقه و چهار نمایش در بخش جنبی افزود: این آثار از 16تا 18 شهریور در میدان امیر چخماق، پارک باغ ملی و پارک شهدای هفتم تیر اجرا می‌شوند.

دبیراجرایی نخسیتن جشنواره نمایش های خیابانی استان یزد -«چتر زندگی» با بیان این که دو اثر پیش از نماز مغرب و عشا و دو اثر نیز پس از فریضه نماز اجرا می‌شود، افزود: آیین پایانی جشنواره نیز یکشنبه 19 شهریور با تقدیر از برگزیدگان بخش‌های نمایشنامه نویسی، بازیگری زن و مرد و کارگردانی در یزد برگزار خواهد شد.

گفتنی است، نخستین جشنواره استانی نمایش خیابانی «چتر زندگی» به مناسبت 25 شهریور (روز تکریم خانواده) با کوشش و پیگیری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد و اداره کل ورزش و جوانان استان و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی، حوزه هنری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار می شود.

 

 




نظرات کاربران