نقد نمایش "دختران آلبا" معنای مفهوم تراژیک زندگی در تئاتر ایران تئاتر،یزد_سید محمد رضا گلزاری؛ امروزه برای تحلیل یک نمایشنامه شیوه های گوناگونی وجود دارد. تحلیل از دیدگاه کارگردان، دراماتورژ، نویسنده، منتقد، بازیگران، ...
نقد نمایش بطری انتقاد از رفتارهای متظاهرانه همراه با ریا و تزویر تئاتر یزد_سید محمدرضا گلزاری؛ نمایش بطری روایتگر زندگی چند دانشجو است که در یک خانه مشترک زندگی می کنند و گاه تنها سرگرمی آنها بطری بازی است!... با قضیه گم شدن دوربین ...
نقد نمایش: جنگ و صلح (روبینسون و کروزو) بیایید به جای جنگیدن یک بار هم به صلح و آرامش فکر کنیم! تئاتر یزد_محمد محمدسیفی؛ بی شک رمان «روبینسون کرزو« نوشته «دانیال دفو» نویسنده معروف انگلیسی را خیلی ها خوانده اند و با داستان زندگی روبینسون که پس از غرق شدن کشتی، ...
بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی یزد؛ نقد نمایش "میوه ممنوعه" نمایش "میوه ممنوعه" می خواهد روایت گر زندگی زنی باشد از طبقه فرودست جامعه! زنی عامی و بیسواد که اگر تا دیروز با دستفروشی روزگار می گذراند؛ ناگهان در مواجه شدن با وضعیت ...
یادداشت یک کارشناس تئاتر از تحلیل متن تا اجرای نمایش «چشماندازی از پل» سه راز در سه مفهوم" سیدمحمدرضا گلزاری کارشناس تئاتر دراستان یزد یادداشتی درباره نمایش چشم اندازی از پل اثر آرتور میلر به کارگردانی محمدتقی احتیاط نوشته است که در ادامه می خوانید.
منتقد یزدی؛ نگاهی از روبرو به « چشم اندازی از پل » کرامت یزدانی نویسنده یزدی نمایش "چشم اندازی از پل" به کارگردانی محمدتقی احتیاط را مورد نقد قرار داد.
یادداشت منتقد یزدی درباره نمایش چشم اندازی از پل محمد رضا امیرخانی، منقتد یزدی در یادداشتی نمایش "چشم اندازی از پل" را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.
منتقد یزدی: نیل سایمون در نمایش نامه «چو» پلشتی ها را بی پیرایه نشان می دهد محمد رضا امیرخانی، منقتد یزدی در بخشی از یادداشتی که برای نمایش «چو» نوشته، آورده است: نیل سایمون چه زیبا در «چو» همه پلشتی ها را بی پیرایه از هر پندار بخردانه به ...
منتقد یزدی: «سندروم پای بی قرار» متکی بر توانایی بازیگران و امکانات فنی تصویری است محمدرضا امیرخانی، منتقد یزدی در نقدی که برای نمایش «سندروم پای بی قرار» به کارگردانی عبدالله برجسته نوشته، این نمایش را متکی بر توانایی بازیگران و بهره گیری از ...
منتقد یزدی: برتری شکل بر مضمون، از ویژگی های نمایش «تحت تاثیر» است محمدرضا امیرخانی، منتقد یزدی در نقدی که برای نمایش «تحت تاثیر» به کارگردانی رسول کاهانی نوشته، برتری شکل بر مضمون، را از ویژگی های این نمایش برشمرده» است.
منتقد یزدی: «عقیم» نمایشی است با تمپوی مناسب و بازی های روان محمدرضا امیرخانی، منتقد یزدی در نقدی که برای نمایش «عقیم» به کارگردانی علیرضا معروفی نوشته، این نمایش را دارای تمپوی مناسب و بازی های روان دانسته است.
محمد محمدسیفی منتقد یزدی: نمایش «خواب در تالار آینه» از گویش یزدی، به دور از لودگی بهره برده است نمایش «خواب در تالار آینه» که اقتباسی آزاد از نمایش نامه "شاه لیر" شکسپیر به شمار می رفت، با کارگردانی سعید شهریار از سه شنبه ۱۰ مهرماه تا دوشنبه ۱۴ آبان ماه ۹۷ در سالن ...
محمدسیفی، منتقد یزدی: ابوالحسنی، در اجرای نمایش «خرس» مخاطب را با اجرایی متفاوت از آثار چخوف روبرو میکند محمدرضا ابوالحسنی، نمایش «خرس» نوشته آنتوان چخوف را از ۱۶ مرداد ۹۷ در سالن اصلی مجموعه تالار هنر یزد، روی صحنه برده است. محمد محمدسیفی -منتقد یزدی- نقدی بر اجرای این ...
منتقد یزدی: در نمایش «خرس» دلبری و دلدادگی بر فضا حاکم می شود محمدرضا امیرخانی برای نمایش «خرس» که با کارگردانی محمدرضا ابوالحسنی، در تالار هنر یزد روی صحنه است، نقد کوتاهی نوشته و بر این باور است که نیروی عشق باعث می شود تا در ...
منتقد تئاتر یزد: نمایش «آدم ها گوشت گرگ نمی خورند» از لحاظ ساختاری به یک نمایش تمثیلی نزدیک شده است محد محمد سیفی داستان نویس، نمایش نامه نویس و منتقد تئاتر یزد، دانش اموخته فرهگ سرای نیاوران است که عضویت در شورای انجمن نمایش، عضویت در شورای صدور پروانه نمایش، ...
نقد نمایش «زیرحوضی» به قلم رضا امیرخانی سیاه خسته، در پی کار و دلبر نمایش طنز «زیرحوضی» با کارگردانی امین محمدی نیاو بازی سعید خبیری و مجید عظیمی نیا، از یکم تا دهم فروردین ۹۶ در محل گنجینه هنر یزد اجرا شد. محمدرضا امیرخانی نقدی کوتاه ...