در حال بارگذاری ...
فرهاد قائمیان:

جشنواره ملی تئاتر چتر زندگی در مرحله جهانی‌شدن است

فرهاد قائمیان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که در پنجمین جشنواره ملی چتر زندگی به‌عنوان داور حضور داشت گفت: جشنواره چتر زندگی به‌جایی رسیده است که می‌تواند در سطح بین‌المللی برگزار شود.

فرهاد قائمیان در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایران تئاتر با اشاره به این موضوع که یزد شهری جهانی است، افزود: جشنواره‌های تئاتری متعددی در دنیا هستند که به نام شهرهای محل برگزاری‌شان شناخته می‌شوند و هرساله گردشگران و هنرمندان بسیاری از سراسر دنیا برای شرکت کردن و یا تماشای آثار شرکت‌کننده در جشنواره، به این شهرها سفر می‌کنند. یزد قابلیت این را دارد که تبدیل به یکی از شهرهای مطرح تئاتر دنیا بشود و تئاتر خیابانی ایران را در جهان مطرح کند.

وی برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی را گام مؤثری در ارتقا سطح آثار و دانش هنرمندان ارزیابی و تصریح کرد: امکان مواجه‌شدن با نمایش‌هایی از کشورهای دیگر به هنرمندان کمک می‌کند تا جهان‌بینی گسترده‌تری داشته باشند. از طرفی تئاتر خیابانی ما در سطح جهان‌دیده می‌شوند و همین موجب می‌شود شرکت کنندگان، آثار باکیفیت‌تری ارائه کنند و سطح اجراها بهتر و بهتر شود.

این هنرمند، تئاتر خیابانی را نیازمند حیات تازه و آموزش مداوم دانست و افزود: تئاتر خیابانی، نزدیک‌ترین نوع نمایش به اجتماع و مردم است و تأثیرگذاری بسیاری دارد، به همین دلیل باید همواره به‌روز و پویا باشد و این امر با آموزش است که محقق خواهد شد. برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سراسر کشور، نیاز امروز تئاتر خیابانی است و برگزاری جشنواره های بین‌المللی هم امکان تبادل دانش و آموزش بیش‌تر را ایجاد می‌کند و در کنار تماشای آثار می‌توان با دعوت از اساتید بین‌المللی کارگاه‌های آموزشی برگزار کرد که برای علاقه‌مندان فرصت ارزشمندی خواهد بود.

قائمیان گفت: برای پروژه سر دلبران 10 ماه در یزد زندگی کرده‌ام و در دو دوره جشنواره چتر زندگی نیز به‌عنوان داور حضورداشته‌ام به همین دلیل از نزدیک به فرهنگ و زیست اجتماعی این شهر آشنا هستم  و می‌دانم تئاتر استان و همکاران و فعالان گروه‌های نمایشی یزد ظرفیت برگزاری چنین جشنواره‌ای را در سطح بین‌المللی دارند.

این هنرمند، برگزاری جشنواره چتر زندگی را بسیار قابل‌قبول و در استاندارد بالا ارزیابی کرد و افزود: در این جشنواره همه مسئولان استانی دست‌به‌دست هم دادند و نتیجه بسیار قابل‌قبول و عالی بود . از این‌رو  تقاضا دارم با همین رویکرد همدلانه، حمایت و  پیگیری کنند تا با بین‌المللی شدن این جشنواره، یک رویداد به افتخارات تئاتر ایران اضافه شود.




مطالب مرتبط

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

نظرات کاربران