در حال بارگذاری ...
با نگاهی مستند و تاریخی

«دبستان دوشیزگان» در یزد به صحنه رفت

دبستان دوشیزگان اثری تاریخی و مستند از اولین بانویی است که یک دبستان دخترانه تأسیس کرده و در این مسیر با مصائب و تحجر زیادی روبرو شده است.

به گزارش تئاتر یزد، فروردین‌ماه سال 1400 تماشاخانه پاییز میزبان نمایش «دبستان دوشیزگان»، نوشته شکوفه آروین، کارگردانی امیررضا وزیری و تهیه‌کنندگی «پیمان سرداری» بود.

«دبستان دوشیزگان» اثری تاریخی و مستند از اولین بانویی است که یک دبستان دخترانه تأسیس کرده و در این مسیر با مصائب و تحجر زیادی روبرو شده است. این دبستان چند بار تعطیل و تخریب شد،اما در نهایت بی‌بی خانم استرآبادی موفق شد آن را جا بیندازد و دانش‌آموزان خوبی در این دبستان تعلیم دیدند که در آن زمان توسط مدرسه دارالفنون هم تایید شدند.

در این نمایش تاریخی سید امیر زکی پور،زهرا آل داوود، لیلا مفیدی، هادی آخوندزاده، وحید ملک ثابت، یاسمین میر دهقان و امیررضا وزیری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از:مدیربرنامه‌ریزی و دستیار کارگردان:سیدامیر زکی‌پور / تهیه‌کننده:پیمان سرداری/ منشی صحنه:مرضیه وزیری / روابط عمومی:شادی شفیعی / عکاس:سجاد راد / پوستر و بروشور:سیدمجتبی موسوی / تیزر:مجید عظیمی‌نیا / لباس:فائزه خواجه‌مبارکه / مسئول اجرای صحنه:هادی آخوندزاده / طراح گریم:محمدمهدی هدایتی / اجرای گریم:ناهید شیخ‌زاده / نور و صدا:مهدی حافظیه / مسئول صحنه:محمدرضا برزگری / دستیاران صحنه:ناهید شیخ‌زاده ـ علی صباغ / ضبط صدا:استودیو پارس(محمدرضا پارساییان)

ویدئو:کارگردان:مهدی مرعشی / صدابردار:جمال دهقان / تصویربرداران:سهیل روحانی ـ مرتضی انیسی ـ محمد رضایی / تدوین:محمد رضایی ـ محمدحسن سوزنکار / جلوه‌های ویژه رایانه:محمد خالقی ـ مائده دوست‌گل / تولید:مسعود یزدی

نوازندگان:نوازنده تار:سهراب سهیلی‌زاده/ کمانچه:شهریار وثوقی / تار:میلاد عسگری / تنبک:صدرا حسینی‌پور / خواننده:سورنا طراز

این نمایش از ششم فروردین۱۴۰۱ به مدت 40 شب در تماشاخانه پاییز واقع در بلوار مدرس شهر یزد اجرا شد.




مطالب مرتبط

مدیرعامل و اعضای هئیت مدیره نخستین دوره موسسه انجمن هنرهای نمایشی استان یزد انتخاب شدند

مدیرعامل و اعضای هئیت مدیره نخستین دوره موسسه انجمن هنرهای نمایشی استان یزد انتخاب شدند

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد، به نقل از روابط عمومی موسسه انجمن نمایش؛ پس از اعمال تغییرات در ساختار مدیریت و اداره ی تئاتر در استان‌ها  توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علی جاور به عنوان نخستین مدیرعامل ...

|

نظرات کاربران